Aktuality

Které zrcadlo chceš olizovat? Výstava mezi realitou a fikcí, situovaná v reálném a fiktivním prostor

15. 6. 2016 - 16. 6. – 30. 10. 2016 Výchozím bodem projektu Které zrcadlo chceš olizovat? je předpoklad, že když je něco vytištěno, stává se „to“ skutečnějším. Výstava představí díla, ve kterých realita (nebo fikce?) udělala odbočku. Bude se skládat jak z vypůjčených artefaktů, tak z nových, pro tuto výstavu speciálně vyrobených prací z oblasti grafického designu. (Moravská galerie v Brně, Pražákův palác)

Zdeněk Ziegler. Osobnosti českého grafického designu

15. 6. 2016 - 16. 6. – 30. 10. 2016 Výstava významného českého grafického designéra a pedagoga, který obdržel na 25. ročníku bienále Cenu za celoživotní přínos grafickému designu, představí zejména jeho rozsáhlou tvorbu v oblasti filmového plakátu od začátku 60. do konce 80. let 20. století. Vystavený soubor realizovaných prací, ale i skic a nerealizovaných návrhů představí médium, které ve své době definovalo vizuální jazyk a estetiku celé generace grafických designérů a svou rozmanitostí a invenčními přístupy zůstává zdrojem inspirace i v současnosti. (Moravská galerie v Brně, Uměleckoprůmyslové muzeum)

Souborné dílo. Čestné uznání mezinárodní poroty 26. bienále Brno 2014

15. 6. 2016 - 16. 6. – 30. 10. 2016 V rámci mezinárodní přehlídky Studentské práce udělila mezinárodní porota minulého bienále čestné uznání nizozemské škole grafického designu Werkplaats Typografie, a to za práce čtyř jejích absolventek. Goda Budvytytė, Ines Cox, Anna Haas a Corina Neuenschwander proto byly vyzvány, aby pro 27. mezinárodního bienále grafického designu Brno připravily výstavu, která odrazí jejich subjektivní pohled na současný grafický design. Jejím výchozím bodem je rozsáhlá sbírka akvizic, získaných od samých počátků bienále v 60. letech do sbírky grafického designu Moravské galerie. (Moravská galerie v Brně, Uměleckoprůmyslové muzeum)

Mezinárodní přehlídka. Soubory, edice, vizuální identity, dlouhodobé spolupráce

15. 6. 2016 - 16. 6. – 30. 10. 2016 Tradiční součást bienále, mezinárodní přehlídka, je zaměřena na projekty z oblasti grafického designu, které svým rozsahem tvoří menší celky nebo soubory – edice, vizuální identity, dlouhodobé spolupráce – tedy ukázky jednotného přístupu zahrnující spektrum aplikací, médií či technik. Záměrem je představit reprezentativní výběr projektů v celé jejich šíři a umožnit tak hlubší vhled do profese grafického designéra. Mezinárodní přehlídka představuje 46 prací od 68 autorů z 15 zemí, oceněné pětičlennou mezinárodní porotou, sestavenou z významných osobností grafického designu. Porota posoudila především přístupy a způsoby řešení konkrétních zadání a estetickou a funkční kvalitu artefaktů, to vše též s ohledem na prostorové možnosti výstavních sálů Uměleckoprůmyslového muzea. (Moravská galerie v Brně, Uměleckoprůmyslové muzeum)

Martin Rajniš: První architektura

15. 6. 2016 - 29. 4. – 6. 11. 2016 Výstava představuje práci jednoho z nejinspirativnějších architektů současné české scény, Martina Rajniše. Postihuje jeho osobní vzpouru vůči diktátu výrobců stavebních hmot, stavebních norem a konzumnímu životnímu stylu. Ukazuje osobní cestu za nalezením polohy architektury, která by byla blíže přírodě, ale i jejím uživatelům. Inspirace primitivními či lidovými konstrukčními postupy také nově tematizuje práci Dušana Jurkoviče. (Moravská galerie v Brně, Jurkovičova vila)

27. mezinárodní bienále grafického designu Brno 2016

15. 6. 2016 - 16. 6. 2016 - 30. 10. 2016 Mezinárodní bienále grafického designu Brno již více než padesát let reflektuje dění a proměny vizuální kultury. Řadí se mezi nejstarší a nejvýznamnější akce tohoto druhu na světě. 27. ročník Bienále Brno se bude zabývat klíčovými pojmy současného grafického designu a vizuální komunikace. Volně tak navazuje na 25. ročník, který otevřel bienále všem formám grafického designu, a zejména pak na minulý, tematicky zaměřený ročník, věnovaný grafickému designu, vzdělávání a školám. Je možné popisovat nové věci starými slovy. Nadcházející ročník bienále reaguje na proměny a stav současného grafického designu; jeho množství, rozmanitost, nepřehlednost či zdánlivou povrchnost. Jeho ambicí bude postihnout v obecné i v subjektivní rovině některé z pojmů, které současný grafický design definují nebo ovlivňují. Pokusí se tak pro návštěvníka rozkrýt a pojmenovat jeho základní parametry, aktuální témata a motivace. Program: Mezinárodní přehlídka soubory, edice, vizuální identity, dlouhodobé spolupráce Které zrcadlo chceš olizovat? Výstava mezi realitou a fikcí, situovaná v reálném a fiktivním prostoru Souborné dílo Čestné uznání mezinárodní poroty 26. Bienále Brno 2014 Zdeněk Ziegler Osobnosti českého grafického designu Studovna Tabula rasa: Propojené světy aneb manýrismus designu Sympozium 17. - 19. června 2016 Setkání s Bienále Brno 30. září - 2. října 2016 Off Program (Moravská galerie v Brně, Pražákův palác)

Mami, co jsi mi koupila?

14. 6. 2016 - Od 17. června až do konce září se budete moci vydat za nákupy i do třešťského muzea. Samozřejmě jen obrazně – připravili jsme pro vás výstavu o nakupování, na jaké si řada z vás bude ještě velmi dobře pamatovat. V muzejních vitrínách najdete zboží z dob nedávných, které přiblíží svět někdejších Jednot a Konzumů. Je to doba, od které nás nedělí dlouhý časový úsek, a přitom si těžko představíte větší kontrast k dnešním hyper a supermarketům a dalším výdobytkům konzumní doby. Cena potravin se tenkrát tiskla přímo na obal, protože se často neměnila a stejná byla ve všech obchodech. Na kelímek od jogurtu se psalo „úterý“ a znamenalo to den výroby, nikoliv dobu trvanlivosti. Snad jen otázka dětí, když se z nákupu vrátíte, je pořád stejná, tenkrát i dnes se ptají: Mami, co jsi mi koupila? A právě tak jsme nazvali i naši výstavu. Řadu obalů jsme po výzvě v místním tisku získali od našich příznivců, a aby výstava měla větší vypovídací hodnotu, další jsme si zapůjčili z Národního zemědělského muzea v Praze, které disponuje nejrozsáhlejší sbírkou obalů od potravin v republice. K vidění budou i fotografie, které se nám podařilo zachránit ze zkrachovalé třešťské Jednoty. Otevřeno máme každý den kromě pondělí. Tak přijďte, snad to bude bez fronty. (Muzeum Vysočiny Jihlava, pobočka Třešť)

Emil Šolc, knihkupec a nakladatel v Telči

14. 6. 2016 - Muzeum Vysočiny Jihlava, pobočka Telč společně s Muzejním spolkem v Telči a Městem Telč pořádají výstavu s názvem Emil Šolc (1861–1931), knihkupec a nakladatel v Telči. Výstava bude zahájena 27. června 2016 v 15 hodin na radnici v Telči a potrvá do 27. července 2016. Pohlednice vydané Emilem Šolcem prezentované na výstavě pochází ze soukromé sbírky telčského sběratele pana Martina Nováka. Emil Šolc působil v Telči od roku 1884, kdy zde vybudoval české knihkupectví, nakladatelství a vydavatelství. Od roku 1885 vydával časopis Orel a o rok později Orlici. V nich byly také otištěny prvotiny studenta Václava Jebavého – Otokara Březiny. Za vydávání Orla a Orlice byl odsouzen k pokutě 6000 zlatých a za vydání knihy Spolek Rakouska s Německem byl dokonce vyšetřován za velezradu, ale ani to jej neodradilo od další práce. Soupis knih vydaných Šolcem zahrnuje přes 400 titulů z nejrůznějších oborů. V roce 1911 odešel z Telče do Prahy, kde zakoupil Štorchovo nakladatelství, pokračoval ve své činnosti, avšak nikdy se netajil tím, že léta prožitá v Telči patřila k těm nejlepším. (Muzeum Vysočiny Jihlava, pobočka Telč)

Tribal Drift / Nekonečné putování

14. 6. 2016 - Tvorbu Ireny Wagnerové, která vstoupila na výtvarnou scénu v polovině 80. let, charakterizuje prolínání či spájení dvou vzájemně odlehlých okruhů – jsou to impulzy abstraktních tendencí, jako je skladebnost tvarů, práce s matérií barvy, procesuálnost malby samé na jedné straně, a impulzy spíše filozofujícího či literárního typu, jako je symbolika snu, zájem o mýty, na straně druhé. Malířka se pohybuje v abstraktní poloze. Využívá nejskromnějších prostředků – jednoduchého geometrického, avšak ručně psaného ornamentu. Tkaní takovéto síťové struktury lze vnímat symbolicky jako jakousi silně zhuštěnou koncepci kosmu a současně též v jeho očistné funkci (ornament jako vyvrácení tzv. horror vacui). Tribal – psaní nejjednoduššího ornamentu jako tvůrčí princip je přítomno už v pravěkém umění (autorka se zde vědomě inspiruje exotickým polynéským uměním), zároveň se tento princip vykazuje překvapivým potenciálem nevyčerpatelnosti (neopakovatelnosti), neboť i v takto minimalizovaných prostředcích je přítomna autorka komplexně, integrálně – čas je pojímán jako otázka přesmyček anebo kontrast – tj. možných příbuzností tzv. primitivního a civilizovaného člověka, jako otázka po dosažitelnosti vnitřní čistoty. Tribal drift – nekonečné putování, návrat k prapůvodnímu, okouzlení ornamentem, znakem, jeho symbolem. Návrat k přírodě, touha po čistotě. Velká matka, rodina, kmen. Starost o oheň, o domácí krb. V kontrastu k povrchnosti současného. Výstavu Ireny Wagnerové s názvem Tribal Drift / Nekonečné putování mohou návštěvníci zhlédnout v prostorách Kavárny Muzeum od 14. června do 24. července. (Muzeum Vysočiny Jihlava)

Archeologické výzkumy na Vysočině

14. 6. 2016 - Zveme Vás na již tradiční výstavu s názvem Archeologické výzkumy na Vysočině, která představí výsledky archeologického bádání v našem kraji. Zjistíte například, co ukrývají dávno zasypané studny, jak vypadala středověká náměstí měst na Vysočině, že velké keramické nádoby nesloužily v pravěku jen k uchovávání potravin, ale i něčeho zcela jiného, že pravěká skládka je vlastně poklad a že cizí neštěstí v minulosti, znamená štěstí archeologa v současnosti…samozřejmě je řeč o unikátním souboru více jak tří stovek zlatých a stříbrných mincí uložených do země v době třicetileté války. Výstava v prostoru malého výstavního sálu bude zahájena vernisáží ve čtvrtek 16. června v 16:00 a potrvá do 11. září. (Muzeum Vysočiny Jihlava)

1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139  


COMMERCIAL TRUCK TOWING