

Památník je znovu otevřený od 16.9.2023, výstava Umění knihtisku a bratrská tiskárna v Kralicích, otevřeno středa - nedě
(Památník Bible kralické - Mora...)
MUZEUM JE UZAVŘENO OD ROKU 2021.
(Muzeum Grévin Praha)
Museum bylo přestěhováno do Železného Brodu, hned vedle supermarketů.
Otevřeno v sezoně kromě pondělí a ve svátek vždy
(Muzeum socialistických vozů)
Stálá výstava je krásná a lze si ji v klidu vychutnat i nafotit. Poté se občerstvit ve stylovém bistru. Kdo ale chce vid
(Muzeum US veteránů)
Máte-li zájem o oděvy 60,70,80 let. Ozvěte se. Maturkaničová Blanka
(Muzeum Kouzlo starých časů)
Dobrý den, prosím v kolik hodin začíná 9.3. přednáška o Estonsku? Nepodařilo se nám to najít. Děkuji Bodollová
(Městské muzeum a galerie Nepom...)

Aktuality
Josef Hoffmann - Josef Frank: Od "nekonečné garnitury" k otevřenému systému
15. 6. 2016 - 22. 6. 2016 – 7. 5. 2017 Výstava se zabývá vztahem mezi uměleckými osobnostmi Josefa Hoffmanna a Josefa Franka, jehož díla se v České republice vystavují poprvé. Exponáty reprezentují Frankův volný a individuální otevřený systém ztvárnění Hoffmannovy ideje komplexního pojetí zařizování prostoru – „Garniturdenken“. Výstava zároveň poukazuje na Hoffmannův význam a vliv na architekty a designéry, kteří jej následovali. (Moravská galerie v Brně, Rodný dům Josefa Hoffmanna)DESIGN.LIVE! Helena Lukášová: "Jsi tím, co si přeješ." Šperky pro kolekci A/W 2015 Denisy Nové
15. 6. 2016 - 17. 6. – 30. 10. 2016 Antropomorfní kolekce šperků Heleny Lukášové, nejlepší designérky šperku roku 2015 v soutěži Czech Grand Design, je inspirována tradicí votivních darů zvaných Milagros. Za pomoci 3D technologií autorka převedla do zlata části těl členů své rodiny i sebe. Šperky jsou doplňkem kolekce pro sezonu podzim/zima 2015 módní návrhářky Denisy Nové. (Moravská galerie v Brně, Uměleckoprůmyslové muzeum)Adéla Svobodová: Antiobjekt
15. 6. 2016 - 17. 6. – 25. 9. 2016 Adéla Svobodová ve výstavě Antiobjekt vytváří skrze svoji uměleckou tvorbu a vizuální citace grafického designu prostor pro otevřenou sociální interakci, složený z fragmentů ikonických knižních obálek a úryvků textů. Výsledný celek může představovat hraniční území mezi obrazem, dokumentem, „odkláněním“ významů a nejasnou nostalgií. (Moravská galerie v Brně, Pražákův palác)Off program
15. 6. 2016 - 16. 6. – 30. 10. 2016 Off program je koncipován jako otevřený prostor věnovaný workshopům, intervencím a jiným oborovým prezentacím. Tentokrát je zaměřen na výstavní projekty a hledání nových forem prezentace interpretace grafického designu. Za obsah akce ručí její autoři. Změna programu vyhrazena. (Moravská galerie v Brně, Místodržitelský palác)Studovna. Tabula rasa: Propojené světy aneb manýrismus designu
15. 6. 2016 - 16. 6. – 30. 10. 2016 Projekt Studovny se zabývá významem knižních referencí v rozvoji designérské praxe. Než se pustíte do této výstavy, pokuste se povolit své mysli rozcvičku nad předsudky ohledně toho, co design skutečně znamená. Mějte na paměti pojem tabula rasa (nepopsaná tabule) v její nejpůvodnější podobě voskové tabulky, kterou používali staří Římané na poznámky. (Moravská galerie v Brně, Pražákův palác)Které zrcadlo chceš olizovat? Výstava mezi realitou a fikcí, situovaná v reálném a fiktivním prostor
15. 6. 2016 - 16. 6. – 30. 10. 2016 Výchozím bodem projektu Které zrcadlo chceš olizovat? je předpoklad, že když je něco vytištěno, stává se „to“ skutečnějším. Výstava představí díla, ve kterých realita (nebo fikce?) udělala odbočku. Bude se skládat jak z vypůjčených artefaktů, tak z nových, pro tuto výstavu speciálně vyrobených prací z oblasti grafického designu. (Moravská galerie v Brně, Pražákův palác)Zdeněk Ziegler. Osobnosti českého grafického designu
15. 6. 2016 - 16. 6. – 30. 10. 2016 Výstava významného českého grafického designéra a pedagoga, který obdržel na 25. ročníku bienále Cenu za celoživotní přínos grafickému designu, představí zejména jeho rozsáhlou tvorbu v oblasti filmového plakátu od začátku 60. do konce 80. let 20. století. Vystavený soubor realizovaných prací, ale i skic a nerealizovaných návrhů představí médium, které ve své době definovalo vizuální jazyk a estetiku celé generace grafických designérů a svou rozmanitostí a invenčními přístupy zůstává zdrojem inspirace i v současnosti. (Moravská galerie v Brně, Uměleckoprůmyslové muzeum)Souborné dílo. Čestné uznání mezinárodní poroty 26. bienále Brno 2014
15. 6. 2016 - 16. 6. – 30. 10. 2016 V rámci mezinárodní přehlídky Studentské práce udělila mezinárodní porota minulého bienále čestné uznání nizozemské škole grafického designu Werkplaats Typografie, a to za práce čtyř jejích absolventek. Goda Budvytytė, Ines Cox, Anna Haas a Corina Neuenschwander proto byly vyzvány, aby pro 27. mezinárodního bienále grafického designu Brno připravily výstavu, která odrazí jejich subjektivní pohled na současný grafický design. Jejím výchozím bodem je rozsáhlá sbírka akvizic, získaných od samých počátků bienále v 60. letech do sbírky grafického designu Moravské galerie. (Moravská galerie v Brně, Uměleckoprůmyslové muzeum)Mezinárodní přehlídka. Soubory, edice, vizuální identity, dlouhodobé spolupráce
15. 6. 2016 - 16. 6. – 30. 10. 2016 Tradiční součást bienále, mezinárodní přehlídka, je zaměřena na projekty z oblasti grafického designu, které svým rozsahem tvoří menší celky nebo soubory – edice, vizuální identity, dlouhodobé spolupráce – tedy ukázky jednotného přístupu zahrnující spektrum aplikací, médií či technik. Záměrem je představit reprezentativní výběr projektů v celé jejich šíři a umožnit tak hlubší vhled do profese grafického designéra. Mezinárodní přehlídka představuje 46 prací od 68 autorů z 15 zemí, oceněné pětičlennou mezinárodní porotou, sestavenou z významných osobností grafického designu. Porota posoudila především přístupy a způsoby řešení konkrétních zadání a estetickou a funkční kvalitu artefaktů, to vše též s ohledem na prostorové možnosti výstavních sálů Uměleckoprůmyslového muzea. (Moravská galerie v Brně, Uměleckoprůmyslové muzeum)Martin Rajniš: První architektura
15. 6. 2016 - 29. 4. – 6. 11. 2016 Výstava představuje práci jednoho z nejinspirativnějších architektů současné české scény, Martina Rajniše. Postihuje jeho osobní vzpouru vůči diktátu výrobců stavebních hmot, stavebních norem a konzumnímu životnímu stylu. Ukazuje osobní cestu za nalezením polohy architektury, která by byla blíže přírodě, ale i jejím uživatelům. Inspirace primitivními či lidovými konstrukčními postupy také nově tematizuje práci Dušana Jurkoviče. (Moravská galerie v Brně, Jurkovičova vila)1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89   90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136
COMMERCIAL TRUCK TOWING